Mi az információ? Az információ olyan új ismeret , amely megszerzője számára szükséges, és korábbi tudása alapján értelmezhető. Az információ olyan tény, amelynek megismerésekor olyan tudásra teszünk szert, ami addig nem volt a birtokunkban. Azokat az információkat, amelyekből valamilyen konkrét tényt tudunk meg adatnak is nevezzük. Az információ értelmezett adat. Mi az adat? Az adat elemi ismeret. Az adat tények, fogalmak olyan megjelenési formája , amely alkalmas emberi eszközökkel történő értelmezésre, feldolgozásra, továbbításra. Az adatokból gondolkodás vagy gépi feldolgozás útján információkat, azaz új ismereteket nyerünk. Mi a jel? Az információkat jelek segítségével rögzítjük . A jelek nagyon sokfélék lehetnek. Vannak olyan egyszerű jelek, amiket majdnem mindenki megért (pl.: integetés búcsúzáskor. Vannak olyan jelek is, amiket az embereknek csak egy csoportja ért. Ilyen jelekből állnak a titkosírások, de sok más jelet is csak tanulás és gyakorlás után értünk meg (Morze, jelzőtáblák, jelnyelv, stb.). A jelekkel rögzített információkat csak akkor értjük, csak akkor tudjuk „venni”, ha ismerjük a jelek jelentését. A betűket például csak akkor értjük, ha tudunk olvasni. Mi a kód? A kód megállapodás szerinti jelek vagy szimbólumok rendszere , mellyel valamely információ egyértelműen megadható. Mi a kódolás? A kódolás valamely információ átalakítása egyezményes jelekké. A fogalmak forrása: http://informatika.gtportal.eu/index.php?f0=alapfogalmak_01. Az Egressy Gábor Kéttannyelvű Műszaki Szakközépiskola és a Dr. Török Béla Általános Iskola, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával megvalósuló TÁMOP-3.4.3-08/1-2009-0027 „Iskolai tehetséggondozás” pályázati programjának fő célja a pályázó iskoláknál a tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése.